Nofollow, atributul de la Google cu un impact asupra optimizării SEO

Articolul "Nofollow, atributul de la Google cu un impact asupra optimizării SEO", a fost scris de , în data de

Nofollow, atributul de la Google cu un impact asupra serviciilor de optimizare SEO. Noua abordare arată, încă o dată, cum a evoluat motorul nostru de căutare preferat.

Atributul schimbă, de asemenea, lucrurile pentru proprietarii de website-uri. Strategia lor de link building a suferit o serie de modificări. Deci, cum rămânem la curent cu actualizarea recentă a motorului de căutare Google?

O scurtă istorie a atributului nofollow

Înainte de 2005, legăturile nu aveau atribute. În acest sens, toate aveau aceeași valoare în scopuri de clasare. Așadar, Google se străduia să distingă între spam și legăturile naturale. Website-urile de o calitate scăzută făceau eforturi să obțină link-uri din pagini cu autoritate.

O asemenea activitate deteriora automat clasamentele gazdei.

În 2005, Google a introdus atributul ”nofollow” pentru a ajuta proprietarii website-urilor. Se oferea un nou instrument care să protejeze împotriva legăturilor suspecte. Noua etichetă a fost mai mult decât un simplu instrument de combatere a spam-ului.

Google a solicitat proprietarilor de website-uri să-l folosească pentru marcarea tuturor link-urilor sponsorizate. Mai mult, a încetat să le ia în considerare în scopuri de clasare. Nu mai aveau nicio valoare pentru calculele PageRank.

Cu acest nou instrument în mână, multe website-uri au decis să transforme toate legăturile în nofollow. Strategia sigură a împiedicat încălcarea oricărei reguli. Astfel de website-uri sunt Wikipedia și Forbes.

Ce se schimbă în cazul atributului nofollow

Un rezumat al modificărilor pe care Google le va face în atributul de legătură nofollow:

  1. de la 1 martie 2020, Google va trata legăturile nofollow ca ”indicii”. Aceasta înseamnă că roboții pot alege să le urmeze în anumite condiții (care rămân nedefinite);
  2. dezvoltatorii pot combina noi atribute pentru a marca legături. Așadar, puteți scrie rel=”ugc sponsored”;
  3. Google va deveni mai rigid cu link-urile plătite. Acordurile de compensare ar trebui marcate
    cu atributul ”sponsored”. Link-urile plătite nemarcate pot duce la penalizări;
  4. cei care marchează toate link-urile ”nofollow” nu sunt obligați să facă modificări pe website-urile lor;
  5. Google a introdus două noi etichete pentru atribuirea de link-uri. Pe lângă tradiționalele follow” și nofollow, dezvoltatorii vor avea acum alte două opțiuni. Pot marca legături cu etichetele ”sponsored” și ”ugc”:
  • ”sponsored” identifică legăturile create ca parte a reclamelor, sponsorizărilor și a altor
    acorduri de compensare;
  • ”ugc” înseamnă conținut generat de utilizator și este rezervat pentru comentarii și postări pe forum.

Aveți un website și marcați link-urile dvs. ”nofollow”? În acest caz, nu este nimic de care să vă faceți griji. Modificările nu vă afectează în niciun fel și nu veți fi penalizat.

Cu toate acestea, poate doriți să vă diferențiați link-urile sau pur și simplu să ajutați Google. Puteți începe să dați noi atribute link-urilor dvs., urmând indicațiile lor. De exemplu, puteți modifica atributele din secțiunea de comentarii.

Le puteți marca folosind ”ugc” sau ambele ”nofollow” și ”ugc”.

Lucrurile se schimbă dacă aveți acorduri de compensare în vigoare. În acest caz, trebuie să utilizați atributul ”sponsored”. În caz contrar, riscați să vă fie sancționat website-ul de către Google. Vă puteți pierde clasamentul câștigat.

Ce înseamnă atributul nofollow pentru crearea legăturilor

Vă puteți îmbunătăți clasamentul dacă Google decide să arunce o privire asupra link-urilor nofollow. În unele cazuri, acestea ar putea fi considerate valide și influențează automat PageRank-ul.

Chiar și atunci când Google ignoră indicația nofollow, afectează în continuare, indirect, o optimizare SEO. Link-urile construiesc autoritatea și generează un trafic organic.

În acest fel, ele influențează o serie de valori care contează pentru servicii SEO.

Nu vă mai canalizați toate eforturile pe construirea de legături ”follow”. Puteți trece la o abordare mai flexibilă. Criteriul de luat în considerare se referă la calitatea website-urilor în care vă plasați link-urile. Unele website-uri ar putea ”cântări” mai mult decât altele pentru crawler.

Conținutul curat este încă extrem de important

Există motive de a crede că de noua abordare vor beneficia link-urile de pe website-uri ce au conținut ”curat”. Google își va primi ”indiciile” din pagini cu mult conținut relevant, cum ar fi Wikipedia.

Wikipedia are deja încrederea deplină a Google. În 2012, enciclopedia online a apărut pe pagina 1 a Google pentru 99% din căutările de pe internet. Lucrurile nu s-au schimbat atât de mult de atunci și până în prezent.

Dominanța sa asupra motorului de căutare este evidentă. Motivul? Cele șase milioane de pagini de conținut și strategii consecvente de optimizare SEO pe pagină.

Din păcate, Google nu a explicat cum va trata aceste indicii.

Însă, putem extrage câteva idei despre modul în care SEO poate beneficia de această abordare. Google a arătat că, în cele mai multe cazuri, crawler-urile nu vor lua în considerare legăturile ”ugc”. Motorul de căutare va continua să evalueze cu atenție modul de utilizare a link-urilor în cadrul Căutării.

Algoritmul Google este suficient de inteligent pentru a oferi singur atribute link-urilor. Folosind atributele potrivite, ajutați Google să grăbească procesul.

Concluzie

Google continuă să-și perfecționeze algoritmul de clasare. Vom continua să asistăm la și mai multe schimbări. Acestea sunt menite să ofere conținut de calitate și să descurajeze crearea de link-uri comerciale.

Noile atribute și modificările legăturilor nofollow pot avea o serie de efecte. Se schimbă modul în care proprietarii website-urilor decid să își administreze paginile. Este posibil să vedem o creștere a link-urilor nofollow. La urma urmei, reprezintă o modalitate de a plasa website-urile în siguranță.

Ce puteți face? Continuați să publicați conținut de înaltă calitate, pentru a obține link-uri organice. Apoi, rămâneți consecvenți cu strategia de link building prin blogging ori interviuri.

Poate o să aveți mai puține șanse de a obține link-uri ”follow”. Pe de altă parte, veți avea un trafic bun, atât timp cât va veni de pe website-uri potrivite.

De acum înainte, Google își rezervă dreptul de a evalua legăturile nofollow. Link-urile nofollow de pe unele website-uri, în special cele cu o reputație excelentă, vor câștiga în valoare. Wikipedia este cu siguranță marele învingător al jocului.

Dacă aveți deja o pagină Wikipedia, vă puteți bucura! În caz contrar, ar trebui să luați în considerare oferirea unei pagini Wikipedia fanilor sau cititorilor.

Dacă nu aveți o pagină Wikipedia pentru afacerea dvs., ar trebui să începeți să o luați în considerare. Aceasta va fi benefică pentru trafic. Mai mult, va avea un impact pozitiv și pentru autoritatea dvs. de domeniu.