Optimizare website, importanța folosirii etichetelor de titlu și a descrierilor meta

Articolul "Optimizare website, importanța folosirii etichetelor de titlu și a descrierilor meta", a fost scris de , în data de

Optimizare website, importanța etichetelor de titlu și a descrierilor meta, fac parte din serviciile de optimizare SEO. Etichetele de titlu și descrierile meta sunt elemente importante de conținut.

Succesul în optimizare website e dat și de titluri și descrieri meta

Titlul și descrierea meta ar trebui să includă cuvinte cheie relevante pentru conținutul paginii web descrise. Acest lucru ajută motoarele de căutare să înțeleagă despre ce e vorba în pagină. Astfel, se indexează paginile web pentru cuvinte cheie sau expresii de cuvinte cheie relevante.

Aflați mai multe informații despre titlu și descrierea meta, în acest articol de pe blog.

Ce este o etichetă de titlu?

Eticheta definește titlul documentului. Elementul „titlu” este necesar în toate documentele HTML/XHTML. Este unul dintre elementele cheie din on page SEO.

Este un element „meta”, ceea ce înseamnă că oferă informații despre fișierul HTML/XHTML. Însă, nu apare pe pagina utilizatorilor.

Cu toate acestea, asta nu înseamnă că nu e văzută de utilizatori. Eticheta de titlu apare pe paginile de rezultate chiar deasupra adresei URL.

Apare, de asemenea, în partea de sus a unui browser. Cea mai mare comunitate SEO din lume consideră că e cel mai important element de on page SEO. Evident, pe lângă conținut, în general.

Titlurile oferă utilizatorilor o informație rapidă asupra conținutului paginii web. Se evidențiază și modul în care acesta poate fi relevant pentru interogare.

Adesea, informațiile primare cu descrierea meta sunt utilizate de către vizitatorii potențiali. Aceștia pot decide pe care rezultat al căutării trebuie să dea click.

Astfel, este important să utilizați titluri de înaltă calitate și semnificative când realizați o optimizare site.

Instrucțiunile de bune practici pentru scrierea titlurilor:

  • etichetele de titlu, în general, trebuie să aibă mai puțin de 70 de caractere. Întreaga etichetă trebuie să se potrivească pe paginile de rezultate când este afișată. E important ca oamenii să o poată citi rapid dacă urmăriți o optimizare website eficientă;
  • fiecare etichetă de pe website-ul dvs. ar trebui să fie realizată unic, prin titluri distincte, descriptive. Pagina cu sugestii HTML din Google Webmaster listează etichetele de titlu lipsă sau potențial problematice;
  • utilizați cuvintele cheie în etichetele de titlu. Poziționați cuvintele cheie importante aproape de începutul titlului. Motoarele de căutare vor evidenția acești termeni în rezultatele căutării când se efectuează o interogare;
  • evitați spam-ul de cuvinte cheie. Nu există niciun motiv pentru ca aceleași cuvinte sau expresii să apară de mai multe ori. De asemenea, încercați să aveți o temă pentru fiecare pagină. Astfel, evitați reciclarea acelorași cuvinte cheie în mai multe titluri. Există risc de „canibalizare” a rezultatelor căutării. Google nu poate fi sigur care e cea mai bună pagină pe care trebuie să o claseze;
  • Google recomandă ca titlurile să includă marca dvs. Includeți numele website-ului dvs. la începutul sau la sfârșitul fiecărui titlu de pagină. Acesta trebuie separat de restul titlului cu un delimitator. De exemplu, cratime sau un punct.

Ce este o descriere meta?

Un fost șef de la Google, anunța că descrierea meta și cuvintele cheie nu fac parte din algoritmii de clasificare. Cu toate acestea, el sublinia că este important să scrieți o descriere meta.

Google va folosi uneori rezumatul în fragmentele din rezultatele căutării, situate sub adresa URL. Important este ca motorul de căutare să considere descrierea exactă a paginii.

Descrierile meta precise pot contribui, de asemenea, la îmbunătățirea ratelor de click. Împreună cu etichetele relevante ale titlului ajută la optimizare website.

Instrucțiunile pentru cele mai bune practici de scriere a descrierilor meta:

  • etichetele de descriere meta trebuie, în general, să aibă aproximativ 150-160 de caractere. Astfel, întreaga etichetă se va potrivi în paginile cu rezultatele motorului de căutare. Atunci când este afișată, oamenii pot să o citească dintr-o privire rapidă;
  • în mod ideal, fiecare pagină de pe website-ul dvs. ar trebui să aibă o descriere meta unică. Google sugerează să folosiți descrierile la nivel de website din pagina principală. Folosiți descrierile la nivel de pagină oriunde altundeva;
  • pentru un website mare, crearea de descrieri meta unice poate necesita mult timp. Google sugerează cel puțin să creați un rezumat pentru adresele URL critice și pentru pagina principală și cele populare. Pagina cu sugestii HTML din Instrumentele pentru webmaster vă poate sări în ajutor. Listează paginile în care Google a detectat descrieri meta lipsă sau problematice;
  • descrierea meta ar trebui să vizeze, în mod ideal, un cuvânt cheie unic pentru fiecare pagină web. Însă, trebuie să se evite spam-ul prin cuvinte cheie. Acestea trebuie să apară doar o singură dată;
  • descrierile sunt ca un ton scurt de vânzări sau un rezumat al paginii. Scrieți descrieri bogate în cuvinte cheie care implică vizitatorii și care îi atrag să dea click pe website-ul dvs.;
  • descrierea meta nu trebuie să fie o propoziție completă. Poate include fapte importante relevante pentru potențialii vizitatori. De exemplu, articolele pot enumera autorul, data publicării sau alte informații. Păstrați-le în limita caracterului.

Scrierea titlurilor și descrierilor meta pentru optimizare website

Atunci când abordăm titlurile și descrierile meta, utilizatorul final este întotdeauna cel mai important factor. Nu motorul de căutare!

Includerea cuvintelor cheie în titluri și descrieri este importantă. Însă, o optimizare SEO poate duce titlurile și descrierile la nivelul următor.

Sunt luate în considerare aceste etichete în contextul motivării unui utilizator de a da click. Într-o anumită măsură se aseamănă cu un anunț similar cu PPC.

Sfaturi pentru a îmbunătăți optimizare website cu etichete de titlu și descrieri meta:

  • includeți verbe de acțiune care încurajează utilizatorul să acționeze. „Cumpărați acum”, „citiți mai multe”, „aflați secretul”, „rezervați astăzi”, „înregistrați-vă gratuit” etc.;
  • apelați la propuneri de valoare. De exemplu, „gratuit”, „înregistrare în 2 minute”, „votat cel mai ușor de utilizat” etc.;
  • experimentați cu majuscule pentru a sublinia cuvintele importante;
  • utilizați caractere unice și punctuație: „~ * ~ GRATUIT ~ * ~ „, „Apelează astăzi!!!”;

Aceste sfaturi pot părea „spammy” sau orientate către clickbait. Însă, obiectivul este să se atragă atenția utilizatorului și îmbunătățirea ratelor de interacțiune.

Studiile au arătat că reglarea titlurilor și a descrierilor pentru a include aceste funcții are numeroase beneficii. Îmbunătățește ratele de click și poziția de clasare în motorul de căutare.

Google recompensează website-urile ce obțin o implicare mai mare cu poziții mai bune.

Jargonul SEO și terminologia de căutare pot fi foarte copleșitoare. Mai ales atunci când tocmai ce ați început să aflați despre optimizare website.

Scrierea etichetelor de titlu și a descrierilor meta sunt o parte importantă în on page SEO. Însă, există o mulțime de factori care influențează clasarea în motorul de căutare.

Consultant SEO
Dorel Tanase, specializat în servicii SEO, optimizare pentru motoarele de căutare, Web Design și content Marketing. Dorel Tanase, este fondatorul SEO Services Plus, Alba Iulia. Compania mamă a fost Romania SEO, devenind în anul 2019, SEO Services Plus.
Consultant SEO
  • Telefon: 0754 308 781
  • Email: office[at]seo.org.ro
  • Localitatea: Alba Iulia

Lasă un comentariu