Yandex, 7 strategii de urmat pentru optimizarea SEO

Articolul "Yandex, 7 strategii de urmat pentru optimizarea SEO", a fost scris de , în data de

Yandex, 7 strategii de urmat pentru optimizarea SEO. Ce abordare SEO trebuie să urmați dacă sunteți interesați de utilizatorii de limbă rusă.

Introducere

Yandex este unul din cele mai populare motoare de căutare din regiune. Atrage o mulțime de utilizatori online din Rusia (60%), Belarus (30%), Kazahstan (20%) și Ucraina (10%). Ucrainenii sunt, în continuare, printre utilizatorii de Yandex.

Motorul de căutare a fost interzis în Ucraina în 2017, din cauza tensiunilor politice.

În plus, există vorbitori de rusă în toată Europa, America de Nord și lumea largă. Aceștia, foarte probabil, apelează la Yandex pentru a naviga pe internet sau în magazine online.

Sunteți în căutarea de noi clienți sau investitori? Trebuie să vă asigurați că publicul țintă poate găsi website-ul dvs. în rezultatele căutării. Pentru asta există servicii SEO de optimizare.

Dacă urmăriți vorbitorii de limba rusă, ignorarea Yandex ar putea să vă coste peste 50% din utilizatori. Yandex și Google se bazează pe principii de optimizare SEO foarte similare. Există doar câteva diferențe de care trebuie să țineți cont.

Am pregătit o listă de strategii demne de urmat despre optimizarea SEO în Yandex.

1. Conținutul contează întotdeauna

În ceea ce privește conținutul, Yandex poate fi destul de mofturos. Acordă prioritate website-urilor ce oferă cele mai complete și relevante răspunsuri la întrebări. Pe lângă aceasta, acordă multă atenție și calității.

Yandex folosește mai mulți algoritmi pentru a scana calitatea conținutului. După ce va fi reținut un conținut care nu se ridică la nivelul optim, va penaliza website-ul.

Pentru a rămâne în grațiile Yandex, stați departe de copieri și nu vă optimizați prea mult conținutul. Rețineți că nici conținutul spam și duplicatele nu sunt favorizate aici. Dezvoltați o structură transparentă, ușor de utilizat pentru website-ul dvs.

Completați-l cu un conținut de calitate care ajută publicul țintă să obțină informațiile utile. De altfel, toată lumea din marketing-ul prin conținut știe că rege este conținutul.

2. Descoperiți unde se află grupul dvs. țintă din Yandex

Google și alte motoare de căutare oferă funcții de orientare geografică. Yandex acordă o importanță și mai mare acestui aspect. Gândiți-vă la asta: Rusia este o țară întinsă, deci are sens să acoperiți regiuni mai mici. Yandex oferă două tipuri de căutări: geo-dependente și geo-independente.

Căutările geo-independente sunt cele care ar putea fi relevante pentru oricine. Indiferent de locul în care s-au localizat. Un website cu recenzii muzicale, de exemplu, sau website-ul unei organizații internaționale.

Căutările geo-dependente se concentrează pe produse sau servicii localizate exact. Nu pot fi găsite nicăieri, în afara unei anumite regiuni sau localități.

Puteți specifica regiunile dvs. țintă prin intermediul instrumentelor Yandex Webmaster. Trimiteți afacerea dvs. în Directorul de bussiness Yandex.

Vă asigurați că publicul dvs. țintă, foarte localizat și specific regiunii, găsește informațiile pe care le caută. În acest mod, acele strategii de marketing vor funcționa așa cum vă doriți.

3. Implicați-vă utilizatorii

Cel mai bun mod de a cunoaște eficiența conținutului website-ului dvs. este prin implicarea oamenilor. Oricine a recomandat vreodată un produs sau serviciu prietenilor știe acest lucru. Și algoritmii motorului de căutare Yandex știu acest lucru.

Backlink-urile sunt un factor important pentru clasarea pe prima pagină a Google. Însă, acestea nu sunt la fel de importante pentru Yandex. Astfel, se pune un accent deosebit pe analizarea valorilor de implicare a utilizatorilor. În acest mod, se determină relevanța și calitatea conținutului.

În cele din urmă, Yandex dorește să se asigure că rezultatele sunt relevante pentru utilizatorii săi. Yandex.Metrica, poate analiza modul în care utilizatorii se angajează cu conținutul dvs. Puteți vedea cum și unde îl puteți optimiza pentru a îmbunătăți experiența generală a utilizatorului.

Prin îmbunătățirea experienței utilizatorului, tot mai mulți oameni vor interacționa cu website-ul dvs. Cu cât mai mulți oameni, cu atât veți apărea mai des în rezultatele căutării Yandex.

4. Cu cât este mai în vârstă, cu atât mai bine

Să vorbim despre domeniul dvs. Tocmai ați lansat recent un website? Dacă da, este posibil să vă confruntați cu anumite provocări pe drum. Va trebui să aveți foarte multă răbdare pentru ca website-ul dvs. să se ridice. Yandex favorizează domeniile care au ”îmbătrânit” bine, precum un vin bun.

Dacă website-ul dvs. este deja prezent de ceva vreme, totul va fi bine. Dacă sunteți nou pe scenă, puteți lua în considerare achiziționarea unui domeniu preexistent. Îl veți utiliza ca bază de plecare pentru noul dvs. website.

5. La fel ca Dostoievski, Yandex se referă la meta

Sigur, meta tag-urile sunt importante și pentru Google. Dar, în comparație, Google nu le ia la fel de în serios ca Yandex. Dacă nu vă luați meta tag-urile, etichetele de titlu, descrierile sau adresele URL s-ar putea să aveți probleme. La fel ca Raskolnikov, în romanul lui Dostoievski.

Pe scurt, urmați lista de priorități:

  • titluri și descrieri: titlurile pot fi un pic mai lungi la Yandex, în comparație cu Google. Puteți rămâne în jurul celor 60 de caractere. Pentru descrieri, optați pentru aproximativ 160 de caractere. Dar fiți atenți! Așa cum am menționat mai sus, calitatea este esențială. Dacă generați automat aceste texte, fără a le revizui calitativ, ar putea dispărea din SERP-uri;
  • cuvinte cheie meta: este foarte important ca fiecare pagină să aibă cel puțin câteva cuvinte cheie țintă. Google nu mai pune așa accent pe eticheta meta a cuvintelor cheie. În schimb atât Yandex cât și Baidu, le valorizează, în continuare;
  • etichete canonice: am menționat că lui Yandex nu îi place conținutul de spam? Duplicatele, desigur, ar putea fi considerate spam. Deci, asigurați-vă că etichetele dvs. canonice sunt toate în ordine;
  • URL-uri: din moment ce ne ocupăm de vorbitorii de rusă, adresele dvs. URL ar trebui să apară în chirilică.

6. Cât de legitimă este afacerea dvs.?

Ca afacere, trebuie să aveți în vedere patru factori, dacă nu doriți să pierdeți pe piața din Rusia:

  1. încrederea;
  2. uzabilitatea;
  3. calitatea unui web design;
  4. calitatea serviciului;

Nu contează ce tip de afacere aveți, încrederea și calitatea serviciilor sunt esențiale. Utilizabilitatea și calitatea web design-ului îmbunătățesc experiența clienților.

Acești factori se traduc într-o serie de cerințe de bază de care aveți nevoie. Astfel, Yandex o să vă recunoască drept o companie care acționează în interesul maxim al clienților săi. Pe scurt, va trebui să furnizați și să oferiți următoarele:

  • informații de contact detaliate;
  • un serviciu de expediere, dacă vindeți produse;
  • profilele companiei pe diverse rețele de socializare;
  • descrierea detaliată a produsului;
  • echipă de servicii pentru clienți, la care utilizatorii pot avea acces ușor;
  • prețuri listate în mod clar;
  • politică de returnare.

7. Fără legături inutile

Yandex a scos backlink-urile ca cerință globală SEO pentru clasarea în rezultatele motorului său de căutare. Desigur, link-urile sunt importante, dar implicarea utilizatorilor este esențială pentru clasare.

Dacă încorporați link-uri în website-ul dvs., asigurați-vă că utilizatorii le vor găsi interesante și atrăgătoare. Acest lucru va crește traficul organic. Cu cât aveți mai mult trafic și implicare în Rusia, cu atât vă poziționați pe prima pagină.

Lumea vorbitoare de limbă rusă reprezintă o piață valoroasă

Nu pierdeți ocazia de a vă răspândi conținutul și prezența printre vorbitorii de limbă rusă. Da, există câteva diferențe față de Google. Însă, acești câțiva pași suplimentari, din strategia SEO pentru Yandex, vor merita.

Compatibilitatea pentru telefoanele mobile, în Yandex

Nu este un secret faptul că motoarele de căutare preferă website-uri prietenoase cu telefoanele mobile. Google promovează website-urile care sunt adaptate pentru telefoane mobile. De fapt, de la 1 iulie 2019, Google ia în considerare acest aspect pentru toate website-urile noi.

Yandex pune accent pe compatibilitatea website-urilor cu telefoanele mobile.

În 2015, Yandex a început etichetarea website-urilor prietenoase cu telefoanele mobile. Mai apoi, a lansat un update, Vladivostok, ce reglementează rezultatele căutării de pe telefoane.

Există un instrument pe care îl puteți folosi pentru a vedea cât de prietenoase vă sunt website-urile și paginile. Îl puteți găsi pe portalul Yandex Webmaster.

Această listă nu este, în niciun caz, exhaustivă. Există mai multe lucruri pe care le puteți lua în considerare pentru o clasare cu Yandex.